2018. július 5., csütörtök

Magyar nyelvű szakirodalmi források


  1. Almási Lilla (2018): Könnyen érthető kommunikáció – annotált bibliográfia. (szakdolgozat; konzulens: Horváth Péter László) ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest.
  2. Alwazírné Fehér Andrea (2009): Könnyen érthető kommunikáció értelmileg akadályozott munkavállalók részére. (szakdolgozat; konzulens: Mede Perla) ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Kar, Budapest.
  3. Csató Zsuzsa (szerk, 2002): Egyszerűen, érthetően. Útmutató könnyen érthető tájékoztatók készítéséhez. ÉFOÉSZ, Budapest.
  4. Csató Zsuzsa és Jaksa Éva és Monostori Katalin – Móricz Rita (2009): Hallgatói szöveggyűjtemény a Könnyen Érthető Kommunikáció témaköréhez. Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány, Budapest.
  5. ÉFOÉSZ - Inclusion Europe (2009a): Információ mindenkinek - A könnyen érthető kommunikáció európai alapelvei. ÉFOÉSZ - Inclusion Europe, Budapest - Brüsszel
  6. ÉFOÉSZ - Inclusion Europe (2009b): Az egész életen át tartó tanulás oktatóinak képzése. ÉFOÉSZ - Inclusion Europe, Budapest – Brüsszel.
  7. ÉFOÉSZ - Inclusion Europe (2009c): Ne írjon nekünk, nélkülünk! Hogyan vonjunk be értelmi fogyatékossággal élő embereket könnyen érthető szövegek készítésébe. ÉFOÉSZ – Inclusion Europe, Budapest – Brüsszel.
  8. Farkasné Gönczi Rita (2013): A könnyen érthető kommunikáció nyelvi szintje. In: Gyógypedagógiai Szemle 2013/3. szám 208-212.
  9. Farkasné Gönczi Rita (2014): Könnyen érthető kommunikáció: adaptációs kézikönyv középiskolában dolgozó pedagógusok számára. Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Nonprofit Kht., Budapest.
  10. Farkasné Gönczi Rita (2017): Könnyen érthető kommunikációs képzés Miskolcon. Gyógypedagógiai Szemle XLV. évf. 2. szám pp. 140. Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest.
  11. Farkasné Gönczi Rita (2018): A könnyen érthető kommunikáció fogalma és elhelyezése a köznyelvi segítő kommunikációk hálójában a nemzetközi és a hazai vázlatos történet és a célcsoport tükrében. Gyógypedagógiai Szemle XLVI. évf. 1. szám pp. 64-76. Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest.
  12. Farkasné Gönczi Rita és Gráf-Jaksa Éva (2009): Könnyen érthető kommunikáció. In: Pandula András – Szatmári Péter– Vincze Tamás – Farkasné Gönczi Rita – Gráf-Jaksa Éva: Kommunikációs és információs technológiák és fogyatékosságügy. ELTE BGGYK, Budapest. 80–100.
  13. Farkasné Gönczi Rita és Győri Zsófia (2017): Vedd és olvasd! Könnyen érthető bibliai üzenetek. Gyógypedagógiai Szemle XLV. évf. 1. szám pp. 132. Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest.
  14. Fishborn Regina (2018): „Megnyílik egy rendkívüli út és megváltoztatja a történetet.” Annotált bibliográfia a KÉK külföldi helyzetértékelésének bemutatására (szakdolgozat; konzulens: Horváth Péter László) ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest.
  15. Gruiz Katalin (é.n.): Hogyan készítsünk könnyen érthető környezetismereti segédanyagot? –Irányelvek. Down Alapítvány, Budapest.
  16. Gruiz Katalin (szerk., 2009): Mentális akadálymentesítés. Elvek, etika, gyakorlat. Down Alapítvány, Budapest.
  17. Horváth Péter László – Bercse László – Czakó Tibor – Sallai Ilona (2017d): Könnyen érthető kommunikáció az értelmi sérült emberek életében. In: Tóthné Aszalai Anett (szerk., 2017): Az „ADÁS-ban” nincs zavar. VI. Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira. SZTE JGYFK Gyógypedagógus-képző Intézet, Szeged. pp. 10-11.
  18. Horváth Péter László (2017a): Adalékok a könnyen érthető kommunikáció nemzetközi történetéhez. Gyógypedagógiai Szemle XLV. évf. 3. szám pp. 159-174. Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest.
  19. Horváth Péter László (2017b): Érthető számodra a világ? Ha nem, tedd érthetőbbé! Carissimi VIII. évf. 5. szám pp. 8-10.
  20. Horváth Péter László (2017c): Önrendelkezés és könnyen érthető kommunikáció – a KÉK hazai fejlesztésének lehetőségei. In: Bogdán Bianka és Cserti-Szauer Csilla és Katona Vanda és Sándor Anikó (szerk.): Befogadás és önrendelkezés. Absztraktkötet. ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest. pp.23-27.
  21. Horváth Péter László és Magyar Adél (2017e): KÉK kurzus a gyógypedagógus hallgatók képzésében Szegeden. In: Tóthné Aszalai Anett (szerk., 2017): Az „ADÁS-ban” nincs zavar. VI. Válaszok a gyógypedagógiai gyakorlat kihívásaira. SZTE JGYFK Gyógypedagógus-képző Intézet, Szeged. pp. 13.
  22. Jaksa Éva (2008): Könnyen érthető kommunikáció az ÉFOÉSZ történetében. Kapaszkodó. 2008. évi Különszám. pp.61-62. Értelmi Fogyatékossággal Élők és Segítőik Országos Érdekvédelmi Szövetsége, Budapest.
  23. Magyar Ágoston (2017): Könnyen érthető kommunikáció értelmi sérült személyekkel. (szakdolgozat; konzulens: Horváth Péter László) SZTE Juhász Gyula Pedagógusképző Kar, Szeged.
  24. Rimaszombati Dóra (2018): A könnyen érthető kommunikáció és a Hublow olvasástanítási módszer kapcsolata – egy esetismertetés tükrében. (szakdolgozat; konzulens: Horváth Péter László) ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar, Budapest.
  25. Szebelédi-Kurucz Anita (2012): Farkasné Gönczi Rita: Könnyen érthető konyha. Gyógypedagógiai Szemle XL. évf. 3. szám pp. 286. Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete, Budapest.
Írta: Ágoston Emilia, hallgató és Horváth Péter László, oktató

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Tisztelt Olvasók!

Szeretettel üdvözlünk minden kedves látogatót a KÉK magyar nyelvű oldalán. A blogunkon megtalálsz, minden olyan hasznos és érdekes informá...

Események