A kiadvány „ Az egész életen
át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára”
projekt keretében készült.
Sokan nem is gondolnák, hogy a könnyen érthető kommunikációnak
mennyi elsajátítandó szabálya van, mielőtt olyanra vállalkoznának, hogy ilyen
szövegeket írjanak. Ez a kiadvány pontosan erre a célra jött létre, hogy irányt
mutasson azoknak az embereknek a képzéséhez, akik könnyen érthető dokumentumok
készítésére szánnák rá magukat.
A kiadvány több részből
áll. Először egy bevezető rész van, ahol leírják, hogy mi a projekt célja,
és hasonló általános tudnivalókat, majd
ezután a következő fejezetben pontosan elolvashatjuk, hogy miről is szól ez a
kiadvány.
A könnyen érthető
kommunikáció oktatói lehetnek tapasztalt szakemberek, vagy pedig értelmi
fogyatékkal rendelkező emberek, a résztvevők pedig az élethosszig tartó
tanulási programok oktatói. A képzések 1 vagy 2 naposak, majd ezután célszerű
későbbi találkozókat is szervezni, hogy a résztvevők meg tudják beszélni, hogy
ki mennyire haladt.
A kiadványban több helyen
is megfigyelhetőek szürke négyzetbe írt tippek, amiket nagyon jó ötletnek
tartok, felkeltik a figyelmet és hasznos tanácsokat írnak le. Ez így néz ki:
A programot
lépésről-lépésre írták le a kiadványban. Ezek a lépések a következők:
1)
Köszöntés
2)
Bevezetés,
általános információk
3)
Bemutatkozás
4)
Mi az értelmi
fogyatékosság?
5)
Miért
fontosak az élethosszig tartó tanulási programok az értelmi fogyatékossággal
élő emberek számára?
6)
Hogyan
tehetők hozzáférhetővé az élethosszig tartó tanulási programok könnyen érthető
információkkal?
·
A könnyen
érthető információk általános háttere
·
Miért fontos
a mai társadalmunkban, hogy az értelmi fogyatékos emberek könnyen érthető
információkhoz jussanak?
·
Mit jelent a
könnyen érthető információ?
·
Hogyan tegyük
az információkat könnyen érthetővé?
·
Hogyan
ellenőrizzük, hogy az általunk írt dokumentum könnyen érthető-e?
7)
Gyakorlati
feladatok
8)
Hogyan
használjuk a könnyen érthető kommunikációt a mindennapi gyakorlatban?
9)
Speciális
szabályok az elektronikus információk könnyen érthetővé tételére
10)
Források
11)
Értékelés
Minden lépéshez rövid
leírás tartozik, amik betartásával sikeres
oktatás valósítható meg.
írta: Galai Bianka
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése