2017. november 15., szerda

Az egész életen át tartó tanulás oktatóinak képzése- Iránymutatás azoknak az embereknek a képzéséhez, akik könnyen érthető dokumentumokat készítenek

A kiadvány „ Az egész életen át tartó tanulás lehetőségei értelmi fogyatékossággal élő felnőttek számára” projekt keretében készült. 
Sokan nem is gondolnák, hogy a könnyen érthető kommunikációnak mennyi elsajátítandó szabálya van, mielőtt olyanra vállalkoznának, hogy ilyen szövegeket írjanak. Ez a kiadvány pontosan erre a célra jött létre, hogy irányt mutasson azoknak az embereknek a képzéséhez, akik könnyen érthető dokumentumok készítésére szánnák rá magukat.

A kiadvány több részből áll. Először egy bevezető rész van, ahol leírják, hogy mi a projekt célja, és  hasonló általános tudnivalókat, majd ezután a következő fejezetben pontosan elolvashatjuk, hogy miről is szól ez a kiadvány.

A könnyen érthető kommunikáció oktatói lehetnek tapasztalt szakemberek, vagy pedig értelmi fogyatékkal rendelkező emberek, a résztvevők pedig az élethosszig tartó tanulási programok oktatói. A képzések 1 vagy 2 naposak, majd ezután célszerű későbbi találkozókat is szervezni, hogy a résztvevők meg tudják beszélni, hogy ki mennyire haladt.

A kiadványban több helyen is megfigyelhetőek szürke négyzetbe írt tippek, amiket nagyon jó ötletnek tartok, felkeltik a figyelmet és hasznos tanácsokat írnak le. Ez így néz ki: 


A programot lépésről-lépésre írták le a kiadványban. Ezek a lépések a következők:
1)      Köszöntés
2)      Bevezetés, általános információk
3)      Bemutatkozás
4)      Mi az értelmi fogyatékosság?
5)      Miért fontosak az élethosszig tartó tanulási programok az értelmi fogyatékossággal élő emberek számára?
6)      Hogyan tehetők hozzáférhetővé az élethosszig tartó tanulási programok könnyen érthető információkkal?
·         A könnyen érthető információk általános háttere
·         Miért fontos a mai társadalmunkban, hogy az értelmi fogyatékos emberek könnyen érthető információkhoz jussanak?
·         Mit jelent a könnyen érthető információ?
·         Hogyan tegyük az információkat könnyen érthetővé?
·         Hogyan ellenőrizzük, hogy az általunk írt dokumentum könnyen érthető-e?
7)      Gyakorlati feladatok
8)      Hogyan használjuk a könnyen érthető kommunikációt a mindennapi gyakorlatban?
9)      Speciális szabályok az elektronikus információk könnyen érthetővé tételére
10)   Források
11)   Értékelés

Minden lépéshez rövid leírás tartozik, amik betartásával sikeres  oktatás valósítható meg.


írta: Galai Bianka

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Tisztelt Olvasók!

Szeretettel üdvözlünk minden kedves látogatót a KÉK magyar nyelvű oldalán. A blogunkon megtalálsz, minden olyan hasznos és érdekes informá...

Események